27 October 2010

What a lovely day

Today was a fairytale.. oops, thas a taylor swift song. Today was awesome. I had a great day with my friends sapta and iis..

First, we studied with Mr.Kenny from Liverpool about the differences of American English and British. I was excited when we learned about British. Because very many differences between American and British. And many more like He doesn't allow us to call him 'sir'. But 'mister', because in UK Sir is 'gelar kehormatan'. And I was proud because this 'gelar kehormatan' was given to Ayumardi Azra. My ex-rector in UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.

After that, me, Iis, and Sapta went to our third institute (in british campus called institute) Pondok Indah Mall. Because Iis was galau today, and dare us to play DDR with her. And we accepted that. We were tired play DDR, and my foot very hurt and pegel encok ngilu. But ot was totally fun!. And she was forget with her problem and didn't see galau anymore. And me too, I forgot my lovely boyfriend. Hahaha (Im sorry hun). After that we ate in es teler 77. And then we ate waffle ice cream in foodcourt PIM 2 as our base camp. And shared our each problems, gave solutions to each other, and threw away our problems. And the time like that I always feel lucky has many friends..

Oh yeah, I also concerned by disaster in Indonesia. And pray for my lovely country. But, now I can't do anything for victims in merapi, mentawai, wasior, and banjir in jakarta. I just pray for them, and I hope next day I will collect donation to them with my friends. Because they really need donation from us..




Ps: Im sorry If I have many mistakes in my grammar, because Im trying to write in English. And its my first post from my Android. It was really helpful!
Published with Blogger-droid v1.6.4

26 October 2010

B-)

Many stories I want to tell today, because Im busy everyday and tuesday is spare time. I want to tell you about my story yesterday. Yesterday, me n my friend's class in B class trapped in cat and dog rain. We couldn't go anywhere after reading class and stayed at corridor. Because the rain was very heavy. We just played card and online at corridor. And saw the rain. Suddenly, we felt hungry but we couldn't go anywhere. My friend got idea to order KFC delivery. And all of my friends agrree with her. And me, yeah me too. Even my doctor not allowed me to eat junk food or fast food because of my allergy, but I dont care. Because I was hungry!!, and I promise it was my last time eat junk food :p

This is the first time for us ordered KFC to campuss. And many people in my faculty wonder with us. Maybe we was the first student who ordered KFC to campuss. Hehe

I never forget that time, because everything was fun if I through my day with my friends in B class. Keep solid guys!. And lets make something fun again next time!

happy eating

hungry face

The bill

If he were a dad


I always smile when I watched this video. I imagine someday, he will be a dad from my children, play with my children, teach my children to walk, to ride a bike. And wish someday he will be a great dad :)

14 days to go...

eNggak kerasa, tinggal menghitung hari lagi. Tepatnya nanti tanggal 9 November 2010, gue dan tebe tepat anniversary yang ke-3 tahunnya. Tiga tahun memang waktu yang sangat lama untuk kita. Jangan pikir waktu 3 tahun itu berjalan mulus. Banyak banget tantangan, rintangan, cobaan, tawa, canda, sampai air mata yang udah kita lalui berdua.Tapi Alhamdulillah, kita bisa melewati itu semua. Bukan rasa sayang yang semakin lama semakin menghilang. Tapi, 3 tahun ini cinta kita semakin besar dan semakin kuat. Makin besar pula rasa takut kehilangan satu sama lain. Dan makin besar pula harapan untuk menuju ke jenjang berikutnya. Suatu tujuan dimana gue bisa menjadi yang halal untuknya. Tujuan dimana dia menjadi imam untuk gue, memimpin dan menjaga diri gue..

Tapi, sepertinya 3rd anniversary kita nggak mau dirayain macem-macem. Berhubung kita berdua lagi nabung, hehe. Tapi gue cuman minta doanya aja, semoga kita berdua jodoh.. Dan semoga  hari itu bisa tiba.., karena masih banyakan rintagan membentang di hadapan kita berdua. Semoga aja kita berdua bisa saling menguatkan hinggakita bisa melaluinya dan menggapai tujuan kita. Amien.

19 October 2010

Inyii Minyii...

UNSAID

Here I am on my own
Trying hard to let go
Wish I could say goodbye
To a love I tried hard to deny

No I can't run from the past
I'm holding on to a dream that won't last

Truly forever my love is just for you
But now you belong to someone new
Dreaming that someday, I'd share my life with you
I'm hoping, you feel the same way too

If only I cud turn back time
To the place where I first saw your sweet smile
Cause there in your eyes, I saw something true
And I just can't erase, these memories of you

Truly forever my love is just for you
This heart was never meant to someone new
Dreaming that someday, I'd share my life with you
I'm hoping, you feel the same way too

And all my life (all my life) Is just for you...

Do you feel it too? (Do you feel it too?)

Truly Forever... (Truly Forever)
My Baby Forever Only for you... (Only for you)
And now it's too late (But now it's too late)
Time did not wait (Time did not wait)
Maybe, it's better left unsaid

I wish that you Somehow knew
That deep inside I feel the same way too...


Lala feat. Christian Bautista







18 October 2010

Happy Birthday Astrid

Akhirnyaaa hari ini ada juga waktu gue untuk nulis blog. Sebenernya sih masih disela-sela berbagai macam kesibukan gue ngerjain tugas yang udah segunung. Andai aja tuh tugas adalah makanan, mungkin udah kenyang gue makanin *curcol*.

Hari ini, gue pulang ke rumah. Sesuai dengan janji gue ke mama, gue akan pulang hari ini. Niatnya sih, gue nggak pulang karena masih ada beberapa tugas yang harus gue selesaikan dan juga ada sidang pleno yang harus gue ikutin. Yah, gue emang agak ngerasa bersalah juga sih sama para senior dan teman-teman gue karena gue nggak bisa hadir di sidang pleno dan pemilihan ketua umum komisariat organisasi yang gue ikutin. Mungkin rasa bersalah ataupun ucapan maaf gue nggak bakal merubah keadaan, tapi disini gue selalu berdoa yang terbaik untuk organisasi gue ke depannya.

Naaahh...., setelah gue memijakkan kaki di kota Depok, gue ditelepon oleh Ice. Dan secara dadakan kita berencana buat ngasih sureprise buat Astrid yang hari ini ultah ke-19. Akhirnya, gue pergi kerumah Ice. Disana kita berdua mikir strategi buat ngasih sureprise. Lalu, kita kirim sms Tebe (Aditya) dan Irra buat ikutan ngasih sureprise buat Astrid. Terus kita berdua nelepon mama nya Astrid untuk mempermudah rencana kita ngasih sureprise buat astrid.

Sekitar jam 20.00, gue, Ice, dan Irra udah sampe di depan rumah Astrid. Lalu, kita siapin kado yang tadi gue dan Ice buat di rumahnya dan siapin kue ulang tahun alias martabak mini ditambah lilin mati lampu. Kita nyiapinnya secara perlahan dan cuman diketahui sama mama dan adiknya Astrid. Setelah kita siap dengan semuanya, kita bertiga naik keatas dan ngetok-ngetok pintu kamar Astrid. Awalnya, dia kesel karena ngira yang ngetok itu adiknya. Dan setelah kita buka pintu, dia yang lagi siap-siap ngebuka laptopnya speechless dan sureprise ngeliat kedatangan kita.

Mungkin kita bertiga nggak bisa ngasih sesuatu yang lebih untuk ulang tahun Astrid, tapi kita cuman bisa ngasih kebersamaan dan kekompakan kita untuk persahabatan kita ini. We love you..






The gift from us and 19th wishes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...